بهترین صفت براى زن از دیدگاه حضرت زهرا (س )


آسمان سادات

فالله خیرا حافظا و هو ارحم الراحمین

امام على (ع ) مى فرماید، جمعى در حضور رسول خدا (ص ) بودند و من هم بودم پیامبر (ص ) به ما رو كرد و فرمود:

اخبرونى اى شیى ء خیر للنساء :

((به من خبر دهید بهترین چیز براى زنان چیست ؟))

همه ما از پاسخ صحیح این سؤال در مانده شدیم ، سپس حاضران متفرق شدند، من به خانه آمدم و جریان سؤال پیامبر (ص ) و عجز ما از جواب به آن سؤ ال را براى حضرت زهرا (س ) تعریف كردم .

فاطمه (س ) فرمود: ولى من پاسخ سؤال را مى دانم ،
خیر للنساء ان لایرین الرجال و لا یراهن الرجال :

((بهترین چیز براى زنان آن است كه مردان نامحرم را نبینند و مردن نامحرم نیز آنها را نبینند))
در بعضى از عبارات آمده : ان لاترى رجلا و لایراها رجل

به حضور رسول خدا (ص ) رفتم و عرض كردم پاسخ آن پرسش كه از ما كردى این است :
(بهترین چیز براى زن آن است كه نه مرد نامحرم او را بنگرد و نه او مرد نامحرم را بنگرد)


فرمود: (تو كه نزد من بودى ، پاسخ این سؤ ال را ندادى ، اكنون بگو بدانم ، چه كسى این پاسخ را به تو آموخت ؟)

على (ع ) گفت : فاطمه (س ) این جواب را داد

پیامبر (ص ) از این پاسخ ، خرسند شد و فرمود:
ان فاطمة بضعة منى :
همانا فاطمه (س ) پاره تن من است  1
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 10:54 توسط سید محمد| |


Power By: LoxBlog.Com